• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Blog internetowy

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Wady i zalety wielokanałowości przy sprzedaży...

Jednym z najważniejszych zagadnień związanych ze sprzedażą przez Internet, wydaje się dziś wielokanałowość. Coraz częściej mówi się, że nawet najlepsze produkty przegrają walkę o klienta, jeśli będzie się je sprzedawało wyłącznie w sklepie internetowym. Nie brakuje jednak również osób potwierdzających, że korzystanie z wielu kanałów sprzedaży może wiązać się z kosztami znacznie większymi niż te, których się początkowo spodziewano.

 

Zalety korzystania z wielu kanałów sprzedaży

 

Gdy mówimy o korzyściach, jakie pociąga za sobą wielokanałowość, w pierwszej kolejności powinniśmy wspomnieć o bardzo prostej i trudnej do przeoczenia zależności. Nie można przecież nie zauważyć tego, że im więcej jest kanałów, tym więcej jest też potencjalnych klientów. Co za tym idzie, rośnie rozpoznawalność marki, a tym samym można liczyć również na większą niż wcześniej sprzedaż. Internet jest dziś na tyle rozproszony, że wybór jednego tylko kanału, nawet bardzo popularnego, odbiera dziś szansę na osiągnięcie sukcesu.

 

Minusy wielokanałowości

 

Nie oznacza to jednak, że wielokanałowość jest wolna od wad. Gdyby była ona rzeczywiście tak prosta, jak zwykło się ją przedstawiać, trudno byłoby spotkać osoby decydujące się na korzystanie z innych opcji. Najpoważniejszym problemem wydaje się w takim modelu zarządzanie magazynem. Jeśli kanały nie są połączone ze sobą, po każdej sprzedaży należy logować się do kolejnych platform, aby zmieniać stanu magazynowe. Taka czynność jest nie tylko uciążliwa, ale i absorbująca i często traci się cierpliwość podczas jej wykonywania.

Trudno też o dostęp do listy wszystkich klientów w jednym miejscu, a to z kolei sprawia, że bardzo trudno o zintegrowane kampanie reklamowe. A przecież w sprzedaży nadal kluczowe znaczenie ma budowanie relacji z klientem, jest to bowiem najlepszy sposób na zdobycie jego lojalności. Bywa także, że nie można z łatwością ocenić nawet tego, na ile skuteczne są poszczególne kanały.

 

W poszukiwaniu rozwiązania?

 

Czy oznacza to, że wielokanałowość to rozwiązanie dla wybranych? Na szczęście, nie. Dziś z pomocą przychodzi specjalne oprogramowanie usprawniające ten proces, warto więc zastanowić się nad skorzystaniem z niego.

05 marca 2019   Dodaj komentarz
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Feedink | Blogi